עבודות חישוף המנהרות יתמשכו עוד זמן: חיזבאללה משתמש באזרחים

שלמה ריזל No Comments on עבודות חישוף המנהרות יתמשכו עוד זמן: חיזבאללה משתמש באזרחים

בתוך שבוע חשף צה"ל שלושה מנהרות, ההישג מוכיח על שיא טכנולגי חסר תקדים. בלבנון מצד אחד אומרים כי ישראל העבירה מסר כי אין לה כוונות התקפיות, מצד שני נשלחים חיילי לבנון להתגרות בצה"ל. חיזבאללה ברוח ההפסד, עושה שימוש ציני באזרחים

ילדים שנשלחו ע"י חיזבאללה מניפים את דגל הארגון מול חיילי צה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע איתור המנהרה השלישית בתוך שבוע למבצע "מגן צפוני", חשיפת המנהרה מוכיח כי לישראל יש מודיעין איכותי מאוד ומדוייק מאוד. לא קל לאתר מנהרות אך המעבדה שפתח צה"ל על גבול הצפון, כבר מוכיחה כי היכולות הטכנולוגית בשיא. אך עדיין יש לזכור כי כי איתור המנהרות מול עזה לקח זמן רב, והקמת מכשול עדיין בבנייה, כך שהקצב של השמדת כלל המנהרות עלול לקחת עוד זמן רב בצפון.

גורמים בצבא אומרים, כי האפשרות לעבור לתוך השטח הלבנוני בכדי לנטרל באופן וודאי את כלל המנהרות הוא למעשה דבר שככל הנראה בלתי נמנע.

בינתיים בחיזבאללה, לא מגיבים על המנהרות. הדבר מראה על ההלם בו שרוי הארגון. בצר להם החלו בחיזבאללה להעתיק את מודל צעדות החמאס ללבנון. בחיזבאללה קראו לתושבים להגיע לגבול בסמיכות לחיילי צה"ל העסוקים בחישוף והשמדת המנהרות. הענות נמוכה בינתיים אך בחיזבאללה שככל הנראה לא מעיזים להגיב בכח, ככל הנראה בהוראה איראנית, מנסים להקשות על חיילי צה"ל בחיכוך מוגבר עם אזרחים.

WhatsApp Image 2018-12-11 at 17.20.47(1)

היום נשלחו מספר ילדים להקניט את חיילי צה"ל. צבא לבנון ככל הנראה בהוראת חיזבאללה מפעיל שרירים מנייר אל מול צה"ל. אמש טנקים לבנונים הובאו לקרבת הגבול ואף תותח הוצב מול טנק מרכבה והוזז לאחר דרישת צה"ל. בלבנון משחקים משחק כפול, מצד אחד אומרים בממשלת לבנון כי ישראל אמרה להםפ שאין לה כוונת התקפיות, מנגד חיילי לבנון מסיירים עם אר פי ג'י על כתפי החיילים בסמיכות לגבול.

אין ריבון בלבנון פרט לחיזבאללה. אומנם צמרת המדינה מתעבת את חיזבאללה והייתה מעדיפה להתפטר ממנו, אך הכח הלא מידתי שיש לחיזבאללה מול לבנון, הופכת את המדינה כאסקופה נדרסת מול חיזבאללה ואירן. בינתיים נראה כי ישראל הלכה על מהלך מתוחכם, לפתוח במבצע שהוא חיסול תשתית התקפית של חיזבאללה, יחד עם הרתעה גבוהה מול הארגון שלא יעיז להגיב.

ישראל מתי שתרצה לכאורה יכולה להמשיך למבצע הבא להשמדת מפעלי דיוק הטילים בלבנון. המבצע כאן הוא מהיחידים שישראל אינה נגררת, והיא הולכת בעיניים פקוחות למערכה שהיא מוכנה אליה.



0 תגובות